Nå kundene i rett kanal
Kunder foretrekker tilbud på nettsider og e-post
Kilde: Forbrukerkompasset 2024 Q1 fra prisjakt.no
Alle elsker gode tilbud!
Prisjakt.no har intervjuet 1000 norske forbrukere og svaret er klart i Forbrukerkompasset 2024 Q1.
Det er tydelig at norske forbrukere setter pris på gode kampanjer. I vår undersøkelse ba vi forbrukerne om å estimere hvor ofte de benytter seg av kampanjetilbud – i gjennomsnitt ved 55,3 prosent av alle kjøp.


Kundene elsker disse tilbudene
Her de de mest populære tilbudsformene iflg. undersøkelsen:
Generell rabatt (f.eks. 20%)
Medlemspriser
Flere-kjøps tilbud (f.eks. 3 for 2)
Rabattkoder
Litt mindre populære tilbudsformer:
Bonuspoeng, Pakkepriser, «Spend and save», Cashback, Konkurranser og gaver.
Det er viktig å ta med at tallene er basert på gjennomsnitt av de spurte, så det vil være variasjon i svarene i forhold til bransje og demografi.
Kunder foretrekker
tilbud på nettsider og E-post
I undersøkelsen blir forbrukerne spurt hvordan de helst vil bli informert om kampanjer og tilbud, og dette svarte de (opptil 3 svaralternativer kunne velges):
E-post | 43 % |
Nettsiden | 41 % |
I butikk | 29 % |
Annonser i Sosiale medier | 24 % |
Prissammenligningstjenester | 22 % |
Kanalene som scoret under 20% var:
Trykte annonser, SMS, TV, Influencers og Radio.

Bruker du nettsiden riktig?
Undersøkelsen fra prisjakt.no bekrefter at nettsiden er en viktig salgskanal!
E-post scorer litt bedre enn nettsider som ren markedsføringskanal, men du trenger en effektiv nettside for å anskaffe kunder og leads som du senere kan sende tilbud til via E-post. Når kundene responderer på tilbud i E-post så er det nettsiden de klikker seg inn på.
Bedriftweb leverer nettsider med innebygget CRM som håndterer kunder, leads og E-postmarkedsføring!
Nettsiden er ditt viktigste salgsverktøy!

Vi kan hjelpe deg med:
Analysere eksisterende nettside
Utvikle en nettside som selger
Kampanjesider og kundereiser
Nyhetsbrev og E-postlister
Kundeanskaffelse
Markedsføringsplan
